Bodø Maritime

Bilde av Nordland fagskole sin avdeling på Mørkved, som er samlokalisert med Bodin VGS. I bakgrunnen ser vi havet og Børvasstindene.   - Klikk for stort bilde Anette Augusta Killengren

Nordland fagskole, Bodø maritime er samlokalisert i samme bygg som Bodin videregående skole på Mørkved like utenfor Bodø. Vi har rundt 80 studenter og tilbyr både dekksoffiserutdanning og maskinoffiserutdanning. Utdanningene er stedbaserte og tilbys på heltid over to år.

Vi har en egen maritim fløy der fagskolestudentene har klasserom.

På dagtid har du tilgang til vår utmerkede kantine og vårt velutstyrte bibliotek. Som student får du tilgang til skolens lokaler også på kveldstid. Bodø maritime tilbyr topp moderne simulatorpark og et sterkt fagmiljø.

Alle nødvendige kurs gjennomføres i samarbeid med vårt lokale sikkerhetssenter, og våre svært dyktige lærere er også instruktører på enkelte av kursene som tilbys via kursibodo.no.

Bodø maritime fagskole er kjent for å levere utdanning av høy kvalitet, og har dokumentert dette med gode eksamensresultater og lav strykprosent.

Les om faglig innhold på dekksoffiserutdanning her.

Les om faglig innhold ved maskinoffiserutdanning her.

Skolen ligger rett ved de aktive studentmiljøene på Politihøgskolen og Nord universitet, og Bodøområdet har et rikholdig tilbud til studenter! En rekke restauranter, butikker, hotell, kino, klatresenter, bowling, Glimt-kamper, leiebil og tannleger tilbyr studentrabatter. Studenttilbud (nord.no) Området vårt har svært godt kollektivtilbud med hyppige bussavganger så vel som togstasjon rett i nærheten.