Fagmiljø og undervisning

Bodø maritime tilbyr topp moderne simulatorpark og et sterkt fagmiljø.

Tre studenter i brosimulator - Klikk for stort bilde

Bodø maritime har fulgt den teknologiske utviklingen i næringen med investeringer i avanserte simulatorer både for dekksoffiser og maskinoffiserer. Simulatorer er svært viktig i utdanningen der vi kobler teori med praksis.

I tillegg har vi som eneste skole, sammen med Nord Universitet, koblet simulatorer i et nettverk der vi kan kjøre øvelser sammen, slik at troverdigheten og realismen kommer veldig tydelig frem.

Det er også gjort investeringer i forhold til digitale klasserom, der flere rom er koblet opp mot simulator og lab.

Skolen er en del av et stort maritimt fagmiljø, og våre samarbeidspartnere inkluderer Kystradio Nord (tidligere Bodø Radio), Nord universitet, Torghatten, Torghatten Nord, Hurtigruten, Maritimt Forum Nord og Hovedredningssentralen.

Bodin videregående skole tilbyr vg2 maritime fag med fordypning både for motormann og matros, og vi er glade for å se at mange gamle elever velger å komme tilbake som fagskolestudenter på Nordland fagskole, Bodø maritime.