Reiseliv og opplevelser

Sum studiepoeng: 60

Nett- og samlingsbasert

Antall semester: 4 (2 år)

Studiesteder: Svolvær, Narvik, Stjørdal og Otta

Fagkode: FAR01D

Ønsker du en karriere innen reiselivsnæringen? Med studiet Reiseliv og opplevelser bygger du kunnskap og kompetanse for fremtidens bærekraftige og opplevelsesbaserte reiseliv!

Kajakk på Kjerkfjorden i Lofoten Tomasz Furmanek - VisitNorway.com

Har du lyst å bli bedre kjent med reiseliv- og opplevelsesnæringene, bygge nettverk og få relevant arbeidserfaring? Da er Reiseliv og opplevelser studiet for deg!

Søk her

Kanskje jobber du innenfor reiselivet, men ønsker videreutdanning, faglig påfyll og å bruke mer tid på forsømte prosjekter. Eller bærer på en bedriftsidé og har lyst til å starte din egen bedrift eller utvikle nye opplevelsesprodukter. Kanskje ønsker du å bli en bedre vert, og gi dine gjester minneverdige opplevelser.

Hos oss får du en variert og fleksibel studiehverdag, og du kan studere ved siden av jobb. Skolen er nært knyttet til reiselivsnæringen og opplevelsesprodusenter, med spennende bedriftsbesøk, dyktige lærere og gjesteforelesere. Gjennom læringsarbeidet får du en praktisk tilnærming hvor teori blir omsatt til praksis. Studiene har et yrkesrelevant faglig innhold som ruster deg opp til å imøtekomme fremtidens bærekraftige reiselivsopplevelser.

Les mer om opptakskrav og hvordan du søker.

Reiseliv og opplevelser er samlings- og nettbasert over to år. Studiesteder for studieløpet 2023-2025 er Svolvær, Narvik, Stjørdal og Otta. Studiet består av 6 emner, og fullført og bestått studium gir 60 studiepoeng.

Studiet Reiseliv og opplevelser tilbys av Nordland fagskole sin avdeling Opplevelsesbasert reiseliv. Nordland fagskole sin avdeling for Opplevelsesbasert reiseliv tilbyr også studiet Bærekraftige matopplevelser, samt en rekke kurs.

Her finner du nyttig og viktig informasjon for studenter ved Nordland fagskole.