Møt våre studenter

Nordland fagskole tilbyr tidsriktig og ettertraktet kompetanse som er skreddersydd for arbeidslivet. Her kan du møte noen av våre tidligere og nåværende studenter!

To studenter sitter i en sofa. De smiler og ler. - Klikk for stort bildeStudenter ved Helse, sosial og oppvekstfag

Nordland fagskole kan for mange være inngangsbilletten til bedre betalte jobber og nye muligheter - i et arbeidsliv som stadig er i endring!

Ksenia Novikova er utdannet journalist, og kjente på behovet for faglig påfyll etter noen år i jobb. Hun valgte studiet Teknisk medieproduksjon, hvor hun lærte streaming og flerkameraproduksjon. Les om Ksenia, som har nå fått seg jobb som fotograf i NRK.

Studietilbudene ved Nordland fagskole sin avdeling for Helse, sosial og oppvekst er skreddersydde for fagarbeidere som ønsker å utvikle sin fagkompetanse. Les om Turi og Jim Magnus, som begge fikk høyere lønn og styrket kompetanse i sine jobber!

Nordland fagskole tilbyr studiet Reiseliv og opplevelser. Det to år lange studiet er nett- og samlingsbasert, og er midt i blinken for deg som ønsker en karriere innen reiseliv. Tilla Lien Larsen er daglig leder ved reiselivsbedriften Skårungen i Kabelvåg.
– Det var magisk å jobbe samtidig som jeg lærte ting som jeg faktisk stod med på jobb, sier Tilla.  Her kan du se filmen om henne.

I tillegg kan du ta maritime utdanninger ved Nordland fagskole. I Bodø finner du toårige maskinoffiser- og dekksoffiserutdanninger på heltid, mens dekksoffiserutdanningen kan tas som et nett- og samlingsbasert tilbud over tre på Leknes i Lofoten. Her kan du lese om dekksoffiserstudenten Joanna Skowron, hudpleieren som solgte salongen sin og satset på barndomsdrømmen!

Nordland fagskole etterstreber å til enhver tid tilby faglig oppdaterte utdanninger. Skolen er i full gang med grønn omstilling - les om hvordan de tradisjonelle faglige skillene innen fag som elkraft og maskinoffiserutdanning viskes ut i møte med det grønne skiftet!

Bli student ved Nordland fagskole du også! Søk på våre studietilbud på Samordna opptak innen 15. april!